Любить травень малювати трави, квіти, сонце, хату. Не запитує, чи можна. Все малює – він художник. Намалює озеро, комарів під лозами, хвіст красивий півню, а шпаку – шпаківню. І кульбаби у траві найсправжнісінькі, живі. Синім річку намалює – травень синю фарбу любить. І червону, й жовту, й чорну, бурякову, помідорну. Шепотять під вітром клени: — не забув ти про зелену? Віктор Бойко

Методичні об'єднання

Методичне об’єднання для вихователів молодших груп

«Комунікативна спрямованість інтерактивного навчання

дітей молодшого дошкільного віку

рідної мови»

 

Робота з розвитку мовлення повинна бути спрямована на розвиток мовного чуття, мовних здібностей, бо лише за добре розвиненого зв’язного мовлення дитина добре навчається чітко та ясно мислити, легко встановлює контакт з довкіллям, ініціює власні ідеї, бере участь у різних видах творчості.


Наталя Гавриш

 

МЕТА: підвищення освітнього рівня педагогів з проблеми використання інтерактивних технологій в дошкільному закладі у навчанні рідної мови.

УЧАСНИКИ: методист кабінету  дошкільної освіти ММК Департаменту освіти Вінницької міської ради Бондарчук Л. В., вихователь-методист ДНЗ № 47, керівник метооб’єднання Іщенко Г.М., вихователь-методист ДНЗ № 72, Журавель Н.В., вихователі молодших груп дошкільних навчальних закладів міста.

 

РОБОЧА ПРОГРАМА:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ БЛОК

  1. Реєстрація учасників метооб’єднання.
  2. Відкриття метооб’єднання. Оголошення темивихователь-методист ДНЗ № 47, керівник метооб’єднання Іщенко Г.М.

ІІ. ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИЙ БЛОК

  1. Реалізація інтегрованого змісту дошкільної освіти в розвивальному середовищі дошкільного закладу. Експрес-інтерв’ю. - вихователь-методист ДНЗ № 72 Журавель Н.В.

ІІІ. ПРАКТИЧНИЙ БЛОК

  1.  «У кожного свій дім». Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку з використанням мультимедійних технологій. вихователь ДНЗ № 72 Цилюрик Н.Ю.
  2. Педагогічна скринька творчого вихователя. Презентація досвіду роботи з елементами практикуму - вихователь ДНЗ № 72 Цилюрик Н.Ю.
  3. «Мовленнєві витинанки». Ділова гра - вихователь-методист ДНЗ № 47,керівник метооб’єднання  Іщенко Г.М.

ІV. ПІДСУМКОВО-АНАЛІТИЧНИЙ БЛОК

  1. «Відкритий мікрофон». Обмін думками та враженнями - методист кабінету  дошкільної освіти ММК Департаменту освіти Вінницької міської ради Бондарчук Л. В.

 

Конспект інтегрованого заняття

«У кожного свій дім»

Вікова категорія: «Наші малята»

 

 Мета: сформувати та зосередити увагу дітей на понятті «дім», зробити його та ті поняття, які за ним стоять, об’єктом роздумів і спостережень.

Підтримувати бажання дітей спілкуватися між собою, з дорослим, слухати й розуміти запитання; учити дітей вести діалог з дорослим, будувати відповідь до поставленого запитання  робити висновки.

 Розширювати знання дітей про тварин (зайчик, білочка, ведмедик, лисичка, їжачок) та комах (мурашка, бджілка, жучок-сонечко); учити дітей за зовнішнім виглядом розрізняти і називати тварин, комах; розширювати знання про їх місце проживання.

Вчити дітей переказувати англійську народну казку «Троє поросят» з використанням мультимедійної дошки; розвивати увагу, уяву, образне мислення, зв’язне мовлення, удосконалювати виразність мовлення.  Виховувати дружні взаємини, дбайливе ставлення до об’єктів живої природи, інтерес до художніх творів.

Сформувати разом з дітьми понятійне поле, навчити складати схему.

Познайомити дітей з українськими прислів’ями про дім.

Розвивати розповідне мовлення, творче мислення, вміння аналізувати   вчинки казкових героїв, свої власні.

 Виховувати культуру спілкування.

Попередня робота: читання англійської казки «Троє поросят», перегляд мультфільму «Троє поросят», розглядання сюжетних картин із зображенням тварин і комах; дидактична гра «Хто, де живе».

Обладнання: мультимедійна дошка, магнітна дошка. картинки для карти розумових дій, «Чарівний мішечок», іграшки тварини, птахи.

Лексичне поле:  дім, прислів’я: «Добре тому, хто в своїм дому», назви тварин, комах, назви їх домівок (барліг, лігво, нора, дупло, мурашник, вулик, дерево, гніздо.

Структура заняття:

- створення ігрової ситуації, спрямованої на мотивацію дітей до навчальної діяльності;

- спонукання до висловлення припущень (за допомогою проблемних питань);

- закріплення отриманих знань;

- складання карти розумових дій;

- виконання завдання  на мультимедійній дошці.

 

Хід заняття:

1. Комунікативна гра «Добрий ранок!»

(Діти в колі говорять один одному «Добрий ранок», називаючи на ім’я, на завершення, собі самому і всім людям)

2.     Художнє читання – загадка:

«У кожної людини, звичайно він є.

Людина будує його і живе.

У нього є стіни, є двері і вікна,

Є поверх один, а буває і кілька,

В середині – затишно, тепло, гарненько…» (Будинок)

3.     Полілог:

Вихователь показує будинок (розгляд будинка)

Викладаємо на дошці картинку - «будинок».

-         Діти, для чого потрібен дім? (відповіді дітей)

Вихователь: будинок призначений для життя людей. Будинок захищає від холоду, морозу, вітру, дощу, сонця, від недобрих людей.  У ньому можна жити зі своїми рідними, гратися, відпочивати, приймати гостей.

4.     Бесіда:

Вихователь викладає картинку – «сім’я», «діти»

Сім’я                         Дім                             Діти

Вихователь:  - Діти, а кому ще потрібен дім? (Міркування дітей)

Складаємо карту розумових дій в картинках

(робота з ілюстраціями-картинками: діти називають тваринку і розповідають який її дім)

1. Ведмідь (барліг)

2. Лисичка(нора)

3. Їжачок (хатка)

4. Білочка (дупло)

5. Вовк (лігво)

6.Пташка (гніздо)              

7. Мурашка (мурашник)  

8. Бджілка (вулик)

9. Жучок-Сонечко (дерево)

5.     Висновок: «Усім-усім потрібен дім, у кожної людини, у кожної тварини, у пташки, у комашки будиночок є!»

6.     Дидактична гра – перетворення «Чарівний мішечок» 

Вихователь: - Що там є, витягай і тваринку називай!»

Діти дістають із  «чарівного мішечка» тварину, пташку,  називають її і розповідають про те, де її дім.

Вихователь обходить кожну дитину і коментує:

Пташка мешкає в  - гнізді,

Білочка живе – в дуплі,

Хитра лиска – у норі,

А ведмідь – в барлозі,

Має вовчик-сірячок «спальне» лігво.

Іжачок – хатку з листя й гілочок десь, не при дорозі,

Наш маленький зайчик, хатоньки не має

 і тому живе ось тут – під ялинкою…

7.     Дидактична гра «Назви лагідно»

8.     Мотивація діяльності

Вихователь: - Діти, я запрошую вас в казку. Там ми зустрінемося з  героями, які  будували собі будиночки. А що у них вийшло ми дізнаємось прямо зараз. Вирушаємо в казку!

9.     Фізкультурна хвилинка «Ми поплескаєм в долоньки…»

(Після фізкультурної хвилинки діти підходять до мультимедійної дошки)

Вихователь: - Діти, сьогодні ми згадаємо з вами казку «Троє поросят»,  ось ця дошка вміє показувати малюнки-ілюстрації. Ми з вами будемо розповідати, а дошка – показувати. А допомагати нам буде «чарівна паличка».

10.   Гра – переказ англійської казки  «Троє поросят». Словникова робота. Показ ілюстративного матеріалу.

Відтворення казки за допомогою запитань вихователя.

Ігрова вправа на розвиток мовленнєвого дихання

Діти імітують як сильно дмухав вовк на будинки поросят, протяжно вимовляючи звук (ф).

11.   Підсумок заняття

Вихователь: - Молодці, ви гарно вмієте розповідати казку.

Чи сподобалась вам казка?

Якими були поросята? (лінивими, не дружніми)

Чого навчає  нас казка «Троє поросят?»

Висновок:

Дружити – добре, а сваритися – погано.

Допомагати – добре, а лінуватися – погано.

Прислів’я:

«Добре тому , хто в своїм дому»

«Вдома і стіни помагають»

Вихователь:

У кожної людини, у кожної тварини,

У пташки, у комашки будиночок є!

І все там знайоме, все рідне, своє…

Там є що поїсти, там є де поспати

І де відпочити, гостей привітати!

 

     

    

    

    

    

 

 

 

    

Методичне об’єднання для інструкторів з фізкультури,

вихователів санаторних груп

та спеціалізованих груп компенсуючого типу

"Впровадження у практику роботи активних форм валеологічного виховання 

з елементами кріотерапії

та використанням мультимедійних технологій"

 

 

«Щоб зберегти бадьорість духу,

потрібно підтримувати бадьорість тіла»

В. Воненарт

РОБОЧА ПРОГРАМА  

 

             МЕТА: надання педагогам знань, умінь, навичок впровадження інноваційних здоров’язбережувальних, здоров’яформувальних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку  та визначення  максимально ефективних шляхів їх застосування у професійній діяльності.

 

БЛОК І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ

  1. Реєстрація учасників. 
  2. Світ здоров’язбереження «Журавлика».  Виставка – презентація фізкультурно-оздоровчої роботи та здоров’язбережувального простору дошкільного навчального закладу № 72 з пріоритетним напрямком освітньої діяльності здоров’язбережувальний розвиток дитини-дошкільника.

БЛОК ІІ. ІНФОРМАЦІЙНИЙ

  1. Здоров’язбереження як вирішальний аспект в освітньому процесі ДНЗ. - методист кабінету  дошкільної освіти ММК Департаменту освіти Вінницької міської ради Бондарчук Л.В.
  2. Шляхи забезпечення здоров’язбережувального розвитку дітей у дошкільному навчальному закладі. - завідуюча ДНЗ № 72 Волкова Н.І.

БЛОК ІІІ. ПРАКТИЧНИЙ

  1. Інтегроване заняття з пріоритетами валеологічного виховання з використанням елементів кріотерапії та інтерактивної дошки «Цілюща аптека» - вихователь ДНЗ № 72 Шоломицька О.М.
  2. Інтеграція здоров’язбережувальних та мультимедійних технологій в освітньому процесі дошкільного закладу. - вихователь ДНЗ № 72 Шоломицька О.М.
  3. Квест-гра «Знайти, розплутати, застосовувати…». – керівник методоб’єднання інструкторів з фізкультури, вихователів cанаторних груп компенсуючого типу Савлюк О.В.
  4. Релакс-клас «Жіноча краса або використання кріотерапії в косметології» - вихователь ДНЗ № 72 Шоломицька О.М.

БЛОК ІV. АНАЛІТИЧНИЙ

  1. Підсумкове коло. - методист  кабінету  дошкільної освіти ММК Департаменту освіти Вінницької міської радиз дошкільного виховання ММК Бондарчук Л.В.

            

  

          

 

          

 

          

 

  Конспект заняття «Цілюща аптека»

(компенсуюча (санаторна) група для дітей з хронічними

неспецифічними захворюваннями дихальних шляхів,

старший дошкільний вік)

 

 

Мета:

  • сприяти розвитку спостережливості, любові до природи рідного краю;
  • формувати уявлення про найголовнішу цінність у житті людини - здоров’я, уявлення про створення середовища для льодотерапії;
  • виховувати бажання турбуватися про своє здоров’я та бережне ставлення до природи;
  • розширити та уточнити знання дітей про лікарські рослини та ягоди, як природні об’єкти зміцнення та збереження здоров’я;
  • розвивати образне мислення, довільні психічні процеси засобами інтерактивної дошки;
  • стимулювати інтерес і допитливість у пізнанні довкілля.

Обладнання:

  • інтерактивна дошка;
  • заморожені ягоди;
  • заморожені кубики відвару лікарських рослин;
  • серветки;
  • кошик з лікарськими рослинами;
  • кошик з лікарськими ягодами;
  • заготовки з солоного тіста.

Методи та прийоми:

  • вправи профілактичного спрямування у роботі з дітьми з хронічними неспецифічними захворюваннями дихальних шляхів.

Мотивація:

  • створення ігрової ситуації (відео-звернення).

Пошуково – дослідницька діяльність:

  • танення льоду;
  • стан води.

Структура заняття:

  • створення ігрової ситуації, спрямованої на мотивацію дітей до навчальної діяльності;
  • спонукання дітей до висловлення припущень (за допомогою проблемних питань);
  • практична діяльність дітей (пошукова діяльність пов’язана з визначенням особливостей води);
  • пальчикова гімнастика;
  • робота з інтерактивною дошкою;
  • мовленнєва хвилинка.

 

Хід заняття:

Діти заходять до зали.

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

Вихователь: діти, погляньте на нашу чарівну дошку, там для нас завдання.

 А від кого, щоб дізнатися послухайте загадку:

Серцем добра, ніжна й щира –

Ця бабуся клопітлива.

Кожному пораду дасть

І тоді хворобі зась!

Знає всі вона рослинки:

Від квіточки - до травинки,

Корисна ЇЇ мікстурка

Це ж бабуся ... (Медунка)

Дидактична гра «Склади слово»

Давайте розгадаємо його і дізнаємося яке ж слово записане на дошці.

Підведемо підсумок, прочитаємо слово. Це слово – «здоров’я». Отже, загадка розповіла нам, що сьогодні ми будемо говорити про збереження здоров’я за допомогою природи.

А ось і побажання від бабусі Медунки: (відео-звернення)

Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,

А здорових і веселих – щастя не мине.

А давайте ми з вами пригадаємо прислів’я про здоров’я.

Пограємо гру: «Я почну, а ти закінчи…»

  1. Найбільше багатство – …(здоров’я).     
  2. Все можна купити, тільки… (здоров’я – ні).
  3. Бережи одяг, доки новий, а здоров’я,… (доки молодий).
  4. Здоровий хворого… (не розуміє).
  5. Було б здоров’я,… (а все інше наживем).

Молодці, діти. Давайте далі подивимося, а чому це стоять наші куби, напевно щось нам приготувала бабуся Медуниця. Відкриваємо зелений куб. ( Кошик з лікарськими рослинами).

Послухайте, будь-ласка, загадки та впізнаємо за запахом (паралельно йде презентація на інтерактивній дошці):

   Дуже скромна і тендітна,

   Серед квітів непримітна.

   Та, якщо в руці пом'яти,

   То умить впізнаєш ... м'яту.

На екрані з’являється м’ята.

   Наче сонця серединка,

   Пелюстків біла хустинка.

   Знає бджілка і мурашка,

   Що звуть квіточку... ромашка.

На екрані з’являється ромашка.

Викупана в сонечку,

Стоїть собі донечка,

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток. (липа)

На екрані з’являється липа.

Розгулялась із квітнем веснонька,

Сотні сонць посміхнулись їм:

Мати-й-мачуха луг дрібнесенько

Вкрила цвітом для них своїм.

На екрані з’являється мати-й-мачуха.

Зубів не має, а кусає. (Кропива)

На екрані з’являється кропива.

На екрані підсумкова картинка «Лікарські рослини»

- А як називають ці рослини? (Цілющими, лікарськими)

- Де ростуть цілющі рослини? (Вони ростуть в наших лісах, луках, клумбах, городах, полях).

- Які ліки можна виготовити з ромашки, мати-й-мачухи, липи, кропиви? (Чай, відвар).

- Від яких хвороб вони допомагають? (Застуда, нежить, кашель, хворе горло, захворювання крові, біль у животику).

- А як саме приймають такі ліки? (Чай і відвар п’ють теплими).

- А нашим матусям з відвару лікарських рослин можна виготовити «Кубики краси», залити відвар та заморозити, а потім протирати шкіру обличчя та шиї цілющим льодом.

Дидактична гра «Виклади квітку» (Діти з крижаної кольорової мозаїки викладають ромашку, мати-й-мачуху, липу)

Вправа для розігріву долоньок:

Листопад, листопад, і листочки вже летять.

 Жовтий клен, жовтий бук,

Жовтий в небі сонця круг.

 Жовто-жовто все навколо

Отже, осінь йде - чудово.

Діти, а поглянемо у кубик, що ще нам передала бабуся Медунка?

(кошик з ягодами).

Діти загадують та відгадують загадки, а вихователь дістає ягоди з кубика.

Загадка: Навесні білим цвітом,

Восени червоним плодом. (Калина).

На екрані з’являється калина.

Розповідь від бабусі Медунки: (відео-звернення)

-Калина є символом нашої країни. Для українців калина слугувала за ліки. Кожна господиня обов’язково готувала калинові ліки на довгу зиму.

Засушували її цвіт, ягоди, листя, гілочки, перетирали ягоди з медом, цукром. (Діти розповідають.) Калиновий чай – перший помічник при нежиті, кашлі, серцевих захворюваннях, для регулювання тиску та травлення.

-Дівчата використовують ягоди для косметичних цілей, соком стиглих ягід протирали обличчя, щоб красиве та рожеве було та не було алегрічних висипів. Адже калина - символ дівочої краси та вроди. Якщо копали криницю то біля неї садили кущ калини-щоб вода солодкою була.

Існували приповідки:

 -Пишна та красива, мов червона калина.

 -Щоки червоні, як кетяги калинові.

 -Молода дівчина така гарна, як калина.

Руханка «Калинове намисто»

Загадка: Червона кожушинка,

Всередині вітамінка. (Шипшина)

На екрані з’являється шипшина.

З шипшини виготовляють сироп, чай, відвар, настій, компот. Регулярне вживання шипшини дозволяє зміцнити імунітет, підвищити опірність постійно спалахуючих захворювань (грип та інші інфекційні захворювання). Ніяка інша лікарська рослина не володіє таким поєднанням вітамінів в такій кількості.

Загадка: Лист різний із оксамита,

         Соком ягідка налита.

         А для хворої дитини

         Кращі ліки – чай з …(Малини)

На екрані з’являється малина.

До складу малини (як ягід, так і листів з гілочками) входить саліцилова кислота - завдяки їй ця ягода має потогінну й жарознижуючу дію.

Загадка: Дуже схожа на малину,

Має чималу родину.

В лісі, на кущі зростає,

Темно-синій колір має. (Ожина)

На екрані зявляється ожина.

Ягоди ожини володіють терпкими властивостями і застосовуються в лікувальних цілях при розладі шлунка. Відвар, приготовлений з плодів ожини використовують як потогінний засіб.

У плодах ожини виявлені вуглеводи (глюкоза, фруктоза і сахароза), вітамін С, каротин (провітамін А), вітамін Е, дубильні й ароматичні речовини, органічні кислоти, солі калію, марганцю, міді.

Загадка: Є червона, а є біла,

Обсипається доспіла.

Ягідки, мов горошинки,

Кущ вкривають, як краплинки. (Порічка)

На екрані зявляється порічка.

Загадка: На порічку дуже схожа:

Круглолиця і пригожа.

Вітамінами багата,

Чорношкіра і пузата. (Смородина) 

На екрані з’являється смородина.

Чорна смородина корисна і смачна ягода. Вона має чудові тонізуючі властивості та вважається еліксиром молодості.

Загадка: Рвати – треба нахилитись

І низенько поклонитись.

Глянеш-наче полуничка,

Але зростом невеличка. (Суничка)

На екрані з’являється суниця.

Розповідь бабусі Медуниці:

Всім знайома запашна лісова ягода - суниця. Вона не тільки володіє прекрасним смаком, але і вважається дуже корисним для здоров'я рослиною. Причому використовуватися в цьому плані можуть не тільки плоди, а й листя. Дуже смачними вважаються пиріжки і пироги з плодами цієї рослини. Навіть після температурної обробки вони не втрачають своїх корисних властивостей. З листя ж часто готують оздоровлюючий відвар або настій.

Дидактична гра: «Ягідки здоров’я»

(Діти викладають з крижаної мозаїки зображення ягід).

- Де ростуть цілющі ягоди? (Вони ростуть в наших лісах, садах).

- Які ліки можна виготовити з калини, малини, смородини? (Чай, компот, варення, джем, сік, заморожене пюре).

- Від яких хвороб вони допомагають? (Застуда, нежить, кашель, хворе горло, хвороби шлунка).

Найкраще лікуватися ліками, які дарує нам природа.

-А як називають люди лікарські рослини та ягоди? (Зелена аптека)

Зелена аптека –

 Це трави і квіти,

Що в кошик збирають

Дорослі і діти.

Гра  на інтерактивній дошці «Збери в кошик».

Дидактична гра «Прикрась тарілочку».

(Діти викладають заморожені ягоди)

Підсумок:

Щоб росли ви, дітки, дужими,

 Не будьте до себе байдужими,

 Про природу рідну все взнавайте,

 Всім цікавтесь і все пам’ятайте,

 Все тіло своє бережіть

 І з народною медициною дружіть.

Гра  на інтерактивній дошці «Здорова їжа»

Діти любіть та бережіть природу, бо саме в ній закладена основа вашого здоров’я. А зараз ми підемо в групу смакувати вітамінний чай.